Aktualności

  • Udostępnij:
w

Szanowni Pacjenci, oto kilka zasad, które mamy nadzieję, ułatwią Państwu i nam funkcjonowanie.

  1. Jeśli nie możecie się Państwo dodzwonić do rejestracji, to proszę wysłać smsa z prośbą o kontakt lub np. o propozycję terminu wizyty u danego lekarza. Można podać preferencje co do dnia tygodnia czy godziny. Do końca dnia Panie rejestratorki odpowiedzą na wszystkie smsy. Na prośby o oddzwonienie również oddzwaniają, ale tylko raz.
  2. W przypadku konsultacji zdalnych bardzo prosimy o terminowe przelewy.Wszyscy jesteśmy zapracowani i każdemu może się zdarzyć zapomnieć na czas przelać należność za usługę, ale w sytuacji kiedy Panie rejestratorki muszą po kilka razy w odstępach kilkudniowych wysyłać przypomnienia o zapłacie, to w tym czasie nie mogą chociażby odbierać telefonów, przygotowywać kserokopii dokumentacji czy na bieżąco sprawnie obsługiwać osób, które przychodzą na wizyty osobiste do gabinetu. Bardzo więc proszę szanujmy siebie nawzajem i czas, którego tak bardzo wielu z nas ostatnio brakuje.
  3. W przypadku konsultacji telefonicznych o określonej godzinie, która została Państwu podana przy zapisywaniu się, lekarz dzwoni do Państwa. Możliwe są, tak jak w czasie przyjmowania Państwa w gabinecie, opóźnienia, często od nas niezależne. Jeśli są one większe niż 15-20 minut, to Panie rejestratorki wysyłają do Państwa powiadomienie smsem o takim opóźnieniu. Prosimy więc o cierpliwość i wyrozumiałość.
  4. Konsultacje zdalne (czyli telefoniczne/ przez komunikatory typu Skype czy Whatsapp) są pełnowartościowymi konsultacjami podobnie jak konsultacje osobiste w gabinecie. Jeśli ktoś z Państwa jednak nie życzy sobie takiej formy wizyty to oczywiście uhonorujemy taką decyzję. Aktualnie wszyscy nasi lekarze prowadzą konsultacje zarówno w gabinecie „na żywo” jak i zdalnie.W wyjątkowych sytuacjach (np. lekarz jest na kwarantannie) proponujemy tylko i wyłącznie wizyty zdalne.
    Koszt konsultacji zdalnej jest taki sam jak konsultacji osobistej w gabinecie, ponieważ w czasie takiej konsultacji wykonywane są wszystkie te same procedury, co w czasie wizyty „na żywo”.
  5. Lekarz ma prawo poprosić o osobiste pojawienie się Pacjenta w gabinecie a nie kontakt zdalny.
    Jest to preferowana forma wszystkich pierwszorazowych konsultacji przeprowadzanych w naszej placówce. Również w przypadku przesłanek, iż kontakt zdalny nie pozwala postawić prawidłowej diagnozy (np. uzyskać miarodajnych informacji, np. w sytuacji osób z problemem uzależnienia od różnych substancji i zweryfikować czy osoba jest w danej chwili pod wpływem jakiejś substancji), a zaproponowane leczenie mogłoby nie być bezpieczne dla Pacjenta, lekarz ma prawo odmówić udzielenia konsultacji zdalnej.W takim przypadku albo Pacjent zgłosi się osobiście albo lekarz poinformuje Pacjenta o innych dostępnych formach pomocy (np. w razie konieczności pilnej konsultacji – Psychiatryczna Izba Przyjęć Szpitala HCP w Poznaniu, dyżur ostry 24 godziny na dobę).
  6. W naszej placówce nie pracujemy „na ostro” to znaczy, iż często nie ma możliwości zapisania się do lekarza na konsultację „od ręki”, w dniu zgłoszenia się albo w ciągu nawet kilku/kilkunastu najbliższych dni.Dlatego bardzo prosimy, żeby osoby, które są w stałym leczeniu, zapisywały się na kolejną wizytę możliwie bezpośrednio po odbyciu bieżącej konsultacji albo z wyprzedzeniem nie mniejszym niż miesiąc. To gwarantuje uzyskanie dogodnego terminu.Codziennie do godziny 18.00 czekamy na potwierdzenie wizyty przez osoby zapisane na kolejny dzień. Jeśli nie otrzymamy informacji z potwierdzeniem, taka wizyta jest anulowana i zwalnia się miejsce. Wówczas oczywiście istnieje możliwość zapisania się z dnia na dzień.
  7. W przypadkach wymagających natychmiastowej interwencji (zwłaszcza w sytuacjach zagrożenia życia takich jak np. stan po próbie samobójczej) należy kierować się na całodobowy ostry dyżur psychiatryczny. W Poznaniu dla Pacjentów dorosłych takie dyżury codziennie pełni Szpital HCP przy ul. 28 Czerwca nr 194, a dla Pacjentów niepełnoletnich Klinika Psychiatrii Dzieci i Młodzieży przy ul. Szpitalnej 27/33.
  8. Bardzo prosimy też o punktualne zgłaszanie się na wizyty w gabinecie. Spóźnienie się niestety skutkuje krótszym czasem konsultacji. W innym razie opóźnimy wizytę kolejnego Pacjenta. W dobie konsultacji osobistych i zdalnych, kiedy ktoś specjalnie planuje sobie przerwę w czasie wykonywania obowiązków zawodowych, by móc odbyć zdalna konsultację, często takie opóźnienie w ogóle uniemożliwia przeprowadzenie wizyty zdalnej.
  9. Prosimy też, by z drugiej strony nie przyjeżdżać zbyt wcześnie (nie wcześniej niż 10 minut przed godziną wizyty) ze względu na ograniczoną ilość osób, które mogą jednocześnie przebywać w poczekalni.
  10. Istnieje możliwość wysłania tradycyjną pocztą (list polecony) zaświadczenia lub kserokopii dokumentacji. Nadania listów na poczcie mają miejsce nie częściej niż raz w tygodniu. Koszt takiej usługi to 80 zł + znaczek + np. koszt kserokopii historii choroby. Nadanie listu ma miejsce po zrobieniu przelewu na określoną kwotę (po wysłaniu potwierdzenia zrobienia przelewu).
  11. Prosimy o traktowanie gabinetowych sprzętów z szacunkiem. Jeśli podczas wizyty Pacjent zniszczy jedno z naszych narzędzi pracy, zostanie obciążony kosztami za jego naprawę lub zakup nowego urządzenia.

W imieniu całego Zespołu dziękuję za przestrzeganie powyższych zasad,
Agnieszka Remlinger-Molenda

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zapoznaj się również z - Klauzula informacyjna RODO

Free WordPress Themes, Free Android Games