Szanowni Państwo, pragniemy przypomnieć kilka zasad, o których przestrzeganie bardzo prosimy:
- Recepty i zaświadczenia/opinie wydawane są TYLKO w czasie wizyt/konsultacji.
- Jeśli nie możecie się Państwo dodzwonić do Rejestracji, to proszę wysłać sms-a z hasłem „proszę o kontakt”, wówczas Panie rejestratorki oddzwonią w możliwie krótkim czasie. Nie mamy możliwości oddzwaniania na nieodebrane połączenia.
- Nie pracujemy w trybie dyżurowym, czyli „na ostro”, to znaczy nie jesteśmy w stanie zaproponować terminów z dnia na dzień (chyba że zwolni się miejsce) ani w weekendy (poza mgr Martą Zabłocką).
- Jeśli potrzebna jest natychmiastowa pomoc należy udać się na ostry dyżur psychiatryczny (dorośli do Szpitala HCP, dzieci i młodzież do Kliniki Psychiatrii przy ul. Szpitalnej 27/33). Można też wezwać Pogotowie Ratunkowe (tel. 999)- to samo dla wszystkich pacjentów (nie ma pogotowia psychiatrycznego).
- Rejestracja w weekendy jest nieczynna.
- Prosimy o punktualne przychodzenie na wizyty. Przy spóźnieniu większym niż 10 minut lekarz ma prawo odmówić przeprowadzenia konsultacji, jeśli uzna, że nie jest w stanie w skróconym czasie profesjonalnie jej przeprowadzić.
- Prosimy o kontaktowanie się z lekarzami nie później niż do godziny 18.00 w dni powszednie. Lekarze po tej godzinie ani w weekendy nie odbierają telefonów ani nie odpisują na sms-y. Jest to ich wolny czas, który spędzają z rodzinami, odpoczywają.
- Prosimy o pilnowanie terminów ważności recept, by nie stracić możliwości wykupienia wszystkich leków zapisanych przez lekarza na danej recepcie.
- Prosimy o umawianie się na wizyty z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Aktualnie takie są najbliższe terminy do większości naszych lekarzy.
- Potrzebę otrzymania faktury prosimy zgłosić w Rejestracji przed uiszczeniem opłaty za wizytę.
- W przypadku nieodwołania wizyty do 3 godzin przed jej czasem, a chęci umówienia się na kolejny termin, należy uiścić opłatę za zarezerwowany czas nieodwołanej wizyty.
- Lekarz ma prawo odmówienia konsultacji zdalnej, jeśli uważa, że taka forma kontaktu mogłaby być ze szkodą dla Pacjenta. Lekarz informuje wówczas o przyczynie podjęcia takiej decyzji.
- Wszelkiego rodzaju zaświadczenia/opinie wydawane są wyłącznie w czasie lub bezpośrednio po wizycie.
Poza zaświadczeniami do ZUS-u (druk OL-9), zaświadczeniem o stosowanych lekach (dla Lekarza Rodzinnego lub innego specjalisty) lub zaświadczeniem do Zespołu Do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, wszystkie pozostałe zaświadczenia/opinie są odpłatne. - O potrzebie otrzymania kserokopii dokumentacji medycznej prosimy poinformować Rejestrację z minimum 1-dniowym wyprzedzeniem.
- Zgodnie z nowelizacją Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 listopada 2014 roku – na wniosek Pacjenta – lekarz ma obowiązek udzielić Pacjentowi:
- szczegółowych informacji na temat udzielanych świadczeń zdrowotnych, w szczególności informacji dotyczących stosowanych metod diagnostycznych lub terapeutycznych oraz jakości i bezpieczeństwa tych metod,
- niezbędnych informacji na temat zawartych umów ubezpieczenia,
- informacji objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, dotyczącym tego podmiotu.
Dziękujemy za zaakceptowanie i zastosowanie się do powyższych zasad.
Agnieszka Remlinger-Molenda
w imieniu całego Zespołu